Hak Cipta Terpelihara

Wednesday, December 22, 2010

Taraf Perodua kelisa


hmmmm...bagi aku sungguh bagus apa yang diperkatakan disini....bukan niat aku nak persendakan barangan buatan Malaysia....tapi sebagai Rakyat Malaysia aku cukup berbangga dengan pencapaian tapi apa yang cuba diterjemahkan disini ialah syarikat itu sendiri mementingkan keuntungan semata-mata daripada kualiti..Syarikat Perodua juga cuba memanipulasikan status kereta nasional dan mendapatkan keuntungan yang berlipat ganda....aku cukup kecewa...taraf buatan tidak sama dengan kereta imiport kualiti kurang tapi ada hati jual sama harga dengan kereta imoport....cubalah fiirkan kewangan rakyat...kerajaan galakkan siapa yang bekerluarga pakai kereta daripada membawa anak dengan menaiki motosikal ...tapi pada masa yang sama menggalakkan syarikat tersebut  menggandakan keuntungan atas inisiatif kerajaan dengan menjual kereta keluaran mereka dengan harga mahal..pada pandangan aku, sepatutnya pihak pengurusan syarikat tersebut fikirlah secara matang ...bukan ditujukan semata-mata hanya untuk keluaran syarikat perodua tapi juga untuk semua keluaran kereta bertaraf kereta nasional ...jangan fikirkan keuntungan semata-mata..dan bilakah kerajaan akan menghapuskan cukai yang dikenakan terhadap kereta import...aku nak lihat sendiri adakah keluaran taraf kereta nasional ini mampu berdiri sama tinggi dengan menawarkan harga , kualiti dan mampu berdaya saing dengan keluaran import..perhatikanlah ....bagi aku ...aku cukup setuju video ini ditayangkan kepada umum...buat apa nak malu kalau benda itu adalah melibatkan kebenaran ...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...